Translate

lørdag den 25. november 2017

Vinter Illumination i Ashikaga Blomster Park.

Det er blevet rigtig koldt og vinteren er rykket et godt skridt nærmere. Mange vil nok skutte sig ved tanken om kulden og foretrække at blive hjemme i varmen, mig selv inklusiv. Men er der en ting der alligevel kan få mig ud og afsted så er det de her illuminations eller belysninger som japanerne går helt amok med her i vinter-perioden. Så da min mand spurgte om jeg ville med til Tochigi og Ashikaga Blomster Park som jeg så længe har sukkede over kunne det stort set kun gå for langsomt. Ashikaga Illuminations er 1 af de 3 bedste i Kanto-området, men efter min mening den bedste. Dette års tema hedder Flower Fantasy og der er brugt ikke mindre end 4 millioner LED lys til at skabe dette landskab af lys. Parken er inddelt i forskellige områder med forskellige temaer eks. jul, årstider, blomster og en kirke med fyrværkeri. 
Ashikaga Blomster Park er berømt for 2 ting, den ene er vinter belysning og den anden er deres 150 år gamle blåregn der har en omkreds der svare til omkring 600 m2. Jeg har aldrig set blåregnen når den står i fuld flor, men jeg har set billeder af den. Men at stå under den er alligevel en vild oplevelse for hold da op den er sindsyg stor. Egentlig så er det 2 blåregn der står i hver sin side af et stort område og så er de efterhånden vokset sammen og har dannet det her kæmpe blomster loft af lilla blomster. Desuden er der en 80 meter lang tunnel også med blåregn, men det er stadig de 2 150-årige blåregn der er parkens absolute stolthed. 
Men selv om det er deres blåregn de er mest berømt for, så er deres vinter belysning helt klar også værd at køre efter. 





 Den berømte blåregn. Som en del af vinter belysningen
hang der lilla lys blomster ned fra træ-kronen.



 Kirke med fyrværkeri.

Det her var helt klart min ynglings. Det var så flot og man kunne gå ind i selve kirken der var pyntede med blomster i alle mulige farver. Bag ved kirken var der er 3 minutter lysshow med fyrværkeri og musik.

 Juletræet der gjore jeg fandt julestemningen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar